Op zaterdag 14 november zal de Paul Veenemans Prijs 2015 afgetrapt worden met het onderdeel fietsen over een afstand van 10 kilometer. Voor dit onderdeel wordtgebruik gemaakt van vliegbasis Gilze-Rijen. Op een afgesloten parcours, wordt op dit militaire terrein gefietst.
De Vliegbasis Gilze Rijen heeft binnen de poorten schitterende geasfalteerde patrouillew
egen die gedeeltelijk door een beschermd bosgebied voeren. Het is mogelijk één ronde samen te stellen van 10 km. Deze unieke ronde garandeert een faire strijd en mag uniek genoemd worden.
Dit compleet verkeersvrije gebied van de Koninklijke Luchtmacht ligt op zo’n 10 km van Breda en Dudok.
De briefing vindt plaats in het Sportgebouw GZ
Let op! Vergeet uw ID-kaart niet, zonder deze is toegang niet mogelijk!
Bepalingen
- De wedstrijd zal bestaan uit één ronde van 10,2 km.
- Startnummers moeten tijdens de wedstrijd duidelijk zichtbaar zijn op onderrug, linkerdijbeen (zichtbaar vanaf binnenbaan) en voorop het stuur.
- Transponder wordt bevestigd om de enkel.
- Deelnemers starten om de 15 seconden via een voorstart. De tijd gaat lopen bij het passeren van de start/finish lijn.
- Deelnemers die te laat bij de start zijn, kunnen mogelijk niet meer starten.
- Controle van de fiets is voor aanvang start verplicht.
- Het dragen van een fietshelm is verplicht.
- De voortbeweging van de fiets wordt uitsluitend verzekerd door de benen (menselijke spierkracht) in een ronddraaiende beweging, met de hulp van een trapas, zonder elektrische of andere hulp. Het gebruik van een ligfiets of roeifiets is niet toegestaan.
- Een lig-/ tijdrit-/ triatlonstuur is toegestaan, niet degelijk vastzittende opzetstuurtjes zijn niet toegestaan.
- Het meenemen van een zadeltasje, fietspomp of ander materiaal op de fiets is tijdens de wedstrijd niet toegestaan. Er is een pomp bij de start aanwezig. Een bidon is wel toegestaan.
- In verband met de staande start moet het zadel vrij bereikbaar zijn, zodat de oplijner dit goed kan vasthouden (dus geen zadeltasje of andere constructies)
- Mocht je ingehaald worden, geef dan ruimte
- Hinderen is niet toegestaan
- Stayeren is niet toegestaan
- Indien pech, houd het parcours vrij. Verplaats je van het parcours naar de berm
-
Groot rugnummer op onderrug
-
Dijbeennummer op linkerdijbeen, zichtbaar vanaf de binnenbaan
-
Stuurnummer, duidelijk leesbaar van voorzijde
-
Transponder wordt bevestigd om de enkel